Praktische informatie

Inschrijven: enkel via deze website

Alle inschrijvingen verlopen via deze website. Bij inschrijving geeft u aan wanneer (voor- of namiddag), met welke klassen en voor hoeveel kinderen u de activiteit wenst te reserveren.

Inschrijven is mogelijk van 12 juni (vanaf 12.30u) tot 8 september 2017. Hou er rekening mee dat sommige plaatsen beperkt zijn, dus aarzel niet te lang om in te schrijven. Na deze datum kan er enkel nog ingeschreven worden op theater- en filmvoorstellingen waar nog plaatsen beschikbaar zijn, dus niet meer voor workshops. Een correctie op uw inschrijvingen is eveneens mogelijk tot 8 september 2017.

Indien een activiteit waarvoor u wou intekenen volzet is, laat het zeker weten via info(at)schoolpodiumoost.be. Indien het mogelijk is, lassen we graag een extra voorstelling of workshop in.

Na inschrijving via deze website ontvangt u een automatische bevestiging. U kan uw inschrijvingen ook steeds raadplegen in de rubriek "mijn inschrijvingen". Eind september ontvangt u een overzicht van uw reservaties. Mocht u hierover opmerkingen hebben, gelieve deze onmiddellijk te communiceren. We vragen een ondertekend exemplaar terug te sturen, zodat de school hiermee zijn engagement bevestigt. Zodra het gemeenschapscentrum dit ontvangen heeft, zijn de inschrijvingen definitief.

Betaling

De deelnamekost staat per activiteit op deze website vermeld en is meestal per leerling. Bij de museaprojecten wordt gefactureerd op basis van het aantal inschrijvingen.

Elke school ontvangt na de activiteit een factuur op basis van het aantal aanwezige leerlingen (begeleiders betalen niets). U hoeft dus niet vooraf te storten of geld mee te brengen naar de voorstelling.

Indien het aantal afwezigen op een activiteit meer dan 10% van de reservatie bedraagt, zal 90% van de reservatie aangerekend worden. Als een school niet komt opdagen wordt het volledige aantal van de inschrijving aangerekend. In geval van overmacht (onaangekondigde staking, terreuraanslag) worden de kosten evenredig verdeeld tussen de school en het gemeenschapscentrum.

De school kan voor bepaalde extramuros-activiteiten middelen aanvragen bij VGC-Onderwijs. De richtlijnen en subsidieaanvraag vind u op de website www.vgc.be/node/249. Uiterste indiendata zijn 7 juli en 25 december.

Programmawijziging?

Programmawijzigingen zijn soms onvermijdelijk. Wanneer er te weinig of teveel inschrijvingen zijn, worden voorstellingen afgelast of bijgeboekt. U wordt van elke voorgestelde wijziging tijdig verwittigd.

Vervoer

Indien u niet vertrouwd bent met het openbaar vervoer, bezorgen wij u graag een trajectbeschrijving over hoe u met uw klas het snelst/gemakkelijkst ter plaatse geraakt.

Leerlingen tot 12 jaar reizen gratis als ze een MOBIB pasje hebben. Dit J-abonnement is geldig op het MIVB-net (behalve op het vak NATO-Brussels Airport van lijnen 12 en 21) en voor -12 jarigen die gedomicilieerd zijn in het Hoofdstedelijk Gewest op het net van De Lijn. Lees meer op www.mivb.be.

Voor kleuters geldt het principe 'maximum 4 kinderen gratis per betalende volwassene'.

Communicatie

Om goed en rechtstreeks over het aanbod te kunnen communiceren bezorgt de school de mailadressen van alle betrokken leerkrachten. Voor een aantal extramuros-activiteiten wordt ook hun gsm-nummer gevraagd.

Ongeveer twee weken voor de activiteiten wordt door het gemeenschapscentrum een herinneringsmail met de praktische afspraken gestuurd, samen met het pedagogisch omkaderend materiaal.

Feedback over het aanbod, zowel positief als negatief, is steeds welkom. De evaluatieformulieren zijn hiervoor een handig instrument.

De dag zelf

Kom op tijd. Als u vertraging heeft oplopen bij uw verplaatsing, gelieve ons dan telefonisch op de hoogte te brengen. Eenmaal een voorstelling van start gegaan is, kunnen wij geen klassen meer toelaten in de zaal.

Gsm’s en (foto)camera’s zijn niet toegelaten tijdens de voorstelling. 

Aan de leerkrachten vragen we dat ze betrokken zijn bij de voorstelling of workshop.